1

Vana'diel Bestiary: Northern Piranu  

Family:Orobon
Found in:Open sea route to Al Zahbi
Level:0
Flags:
  • Notorious Monster
  • Found by Fishing
  • Aggro
  • Based on Water
  • Strong against Water
Drops:
Updated: Fri Dec 28 10:26:12 2007

Northern Piranu Picture

Send a correction

Post Comment
this is a hard NM -.-
# Jun 08 2007 at 3:36 AM Rating: Decent
tbh this is a hard NM i fished this up with a Mithan rod and minnow gotta be a high lvl NM (me) 75 MNK just trying to break my rod for Opo-opo crown quest .... mine ya its pretty hard im always fishing up the lvl 62 NM plain Orbron. Anyways i fished this NM up didn't think what it was till it Crit me for 250 DMG i was like WTF!! checked it and was impossable to gauge -.- OMG!! i did hit it for bout 80-100+ DMG Crit it got 150 i was meh w/e ima try and kill it ...... yeah right i got it down to between 55-65% HP it gotta be like lvl 70+ had a 75 WHM with me but told her not to heal me didn't want her to die ; ;.She was like huh!? then she notice my HP dropping like flies >< i would say bout 6-9 ppl can take this NM out with ease thou the lvl 74 Boots it drops would be nice ^^

--------------------
Hades server: Nekdal
MNK75 PLD75 THF40 BST26 WAR37 NIN37 SAM43
MNK afv2 -> 4/5
PLD afv2 -> 3/5
PLD God gear -> 2/5

Edited, Jun 8th 2007 7:44am by AngelLoveisDead
NP
# Dec 08 2006 at 3:12 AM Rating: Decent
14 posts
lol, i ran into this guy also, well i fished him up, only person on the ship.. thought he wouldnt be to tough but anyways tried to kill him.. he ate up my seigan & third eye, then continued to hit me for 200+, i tried to beat him as 75sam/war.. he killed me and i barley did any damage to him..
NP
# Dec 08 2006 at 3:14 AM Rating: Decent
14 posts
btw, i was using clothpin rod & sinking minnow
NP
# Dec 08 2006 at 3:13 AM Rating: Decent
14 posts
btw, i was using a clothpin rod, and a sinking minnow lol
NP
# Dec 08 2006 at 3:13 AM Rating: Decent
14 posts
btw, i was using a closepin rod, and a sinking minnow lol
Known
# Nov 05 2006 at 1:00 AM Rating: Decent
3 posts
Its fished up but i do not remember using what.

either way here is a pic of it.

http://i11.photobucket.com/albums/a196/repulse21/Ken060807153002a.jpg
tough fellow
# Oct 31 2006 at 4:24 AM Rating: Decent
8 posts
Ran in to this fellow 2 month ago... killed all on board... even some 75´s ;-/
Post Comment

Free account required to post

You must log in or create an account to post messages.